Eén loket voor al uw vragen aan de overheid?
De gemeente Olst-Wijhe is steeds bezig om haar dienstverlening te verbeteren om het haar inwoners zo makkelijk mogelijk te maken. Eén loket voor alle vragen aan de overheid bijvoorbeeld. Daar wordt op 18 mei 2011 een goede stap in gezet. Want dan ondertekenen de gemeente Olst-Wijhe en Waterschap Groot Salland een convenant. Een convenant waarin zij afstemmen dat de gemeente Olst-Wijhe informatie geeft over alle producten en diensten van Waterschap Groot Salland. Kortom: in Olst-Wijhe kunnen inwoners met al hun vragen over water vanaf 18 mei 2011 bij hun gemeente terecht. Op de website van de gemeente Olst-Wijhe www.olst-wijhe.nl is een waterloket ingericht waar men informatie vindt en terecht kan met vragen.
Het klantcontactcentrum van de gemeente Olst-Wijhe wordt voor burgers, bedrijven en instellingen dé plek waar zij naartoe gaan met al hun vragen aan de overheid. Daarin heeft de gemeente in 2009 al een grote stap gezet door samen met de gemeente Deventer het zogeheten 14+netnummer 14 0570 te introduceren. Dit in het kader van het overheidsprogramma ‘Overheid heeft Antwoordã’ dat als doel heeft dat gemeenten in 2015 dé ingang zijn voor alle vragen aan de overheid. Waterschap Groot Salland sluit aan bij de gemeente Olst-Wijhe en biedt daar hun producten en diensten aan. Hierdoor kunnen burgers, bedrijven en instellingen nu voor nog meer zaken bij één centraal punt terecht: de gemeente.
De kernen Marle en Welsum, die onder Waterschap Veluwe vallen, kunnen voor vragen over water bij Waterschap Veluwe terecht.