Virtueel loket Zieje@Olst geopend!

Met één druk op de knop in contact met de gemeente in Wijhe of de politie en SallandWonen in Raalte. Per 1 december 2011 is dit dankzij het virtueel loket Zieje@ mogelijk voor u als inwoner van de gemeente Olst-Wijhe. Via een live verbinding kunt u vanaf die datum vanuit het Holstohus in Olst contact maken met medewerkers van de drie organisaties die zijn aangesloten op het loket. Daarmee wordt niet alleen de bereikbaarheid van deze organisaties aanzienlijk vergroot, maar ook nog eens eenvoudiger gemaakt.

Opening Virtueel loket Zieje@Olst geopend

Op 1 december 2011 werd het loket Zieje@Olst officieel geopend door burgemeester Ton Strien, directeurbestuurder Ed Penninks van SallandWonen en taakveldchef Robert Visscher van de Politie IJsselland. Het loket kan onder andere gebruikt worden om informatie in te winnen en een vraag te stellen, bijvoorbeeld wanneer u een bouwvergunning wilt aanvragen. Daarnaast is het mogelijk om via het virtueel loket producten en diensten af te nemen, zoals uw huurwoning opzeggen. Ook kunt u aangifte doen bij de politie via het loket, onder andere in geval van verlies of diefstal van uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs.

Voordelen

Het loket Zieje@Olst biedt vooral veel voordelen voor mensen die geen eigen vervoer hebben of niet al te lang van huis kunnen of willen zijn. Daarnaast is het natuurlijk ideaal als u over weinig tijd beschikt en even snel uw zaken met de gemeente, de politie of SallandWonen wilt afhandelen. Omdat u de medewerker met wie u spreekt ook daadwerkelijk ziet, gaat het gevoel van persoonlijk contact niet verloren. Hoewel de bediening van het loket zeer eenvoudig is en voor zich spreekt, staan de medewerkers in het Holstohus altijd voor u klaar om u op weg te helpen.

Uw mening telt

Het virtueel loket is nieuw in de gemeente. De aangesloten organisaties willen na een aantal maanden graag weten wat u als gebruiker van het loket vindt. Daarom vindt voor 1 juli 2012 een evaluatie plaats. Bij gebruik van het loket Zieje@Olst kunt u verzocht worden een aantal vragen te beantwoorden over bijvoorbeeld gebruiksgemak en meerwaarde. De aangesloten organisaties hopen dat veel mensen gebruik zullen maken van het loket zodat er een goede afweging gemaakt kan worden of deze vorm van dienstverlening een waardevolle aanvulling is in de beleving van de inwoners van de gemeente. Zieje@Olst!

Deel dit
Mail
Bellen